niedziela, 25 maja 2014

Generał nie żyje – aktualne tytuły wiadomości z kraju.



Nie jest to wiadomość, która mnie zaszokowała, był w sędziwym wieku.
Nie jest to informacja, która wzbudziła we mnie emocje, śmierć rzecz naturalna. 
Skłoniła mnie jednak do zamieszczenia tego postu.
Przypadkiem, pierwszego na tym blogu. 

Jaki był w moich oczach?
Był człowiekiem z zasadami. Niejednoznacznym. Brał odpowiedzialność za decyzje, które podejmował. Podejmowane przez niego działania miały znaczenie dla milionów. Choćbym debatowała wielce mądrze na temat słuszności jego czynów, nigdy nie będę wiedziała jak sytuacja wyglądała na prawdę. Wiedział o tym on i garstka ludzi wokół.
Zapewne nigdy nie dowiemy się prawdy o tamtych latach. 
Zbyt mało czasu upłynęło od stanu wojennego, aby można mówić o tym otwarcie. 
Zbyt dużo czasu minęło, aby zachować sterylność faktu – piszący historię współczesną mieli go wystarczająco dużo aby fakty zabarwić subiektywnie. 

Gdy byłam dzieckiem przerażał mnie, straszny pan z telewizora. 
Ciemne okulary, nienaturalnie proste plecy. 
Tata go nie lubił.
Czy ja go nie lubię? 
Nie. 

Odebrał swoją rolę. Teraz poszedł dalej. Powodzenia.

4 komentarze:

  1. Właśnie...gdy pytam kogokolwiek..co myśli na temat generała?...słyszę..hmm..ani go lubię..ani nie lubię...A moje zdanie....myślę,ze mało wiem....albo nic! Myślę, że ludziom najłatwiej jest oceniać , krytykować i się tym oraz innych karmią..cóż...można tylko powiedzieć: powodzenia Generale !

    OdpowiedzUsuń
  2. Ano właśnie też tak sądzę. Za mało wiemy o tym co się działo.

    OdpowiedzUsuń
  3. ..a ja znam kogoś, kto wyglada tak jak on w swoich okularach ... i zawsze przez sekundę mnie to przeraża...a potem ufff....to tylko mój znajomy :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Haha, no tak. A swoją drogą widzieliście Jack Strong? Jak Dracz genialnie Jaruzelskiego podrobił?

    OdpowiedzUsuń